Tuesday 14 August 2012

Belajar VS Part time :)

Assalamualaikum wahai sahabat sahabat sekalian alam :)

herm... gempak tak tajuk aku kali ni ? dare or deal ? kuhkuhkuh! herm... kenapa aku perlu nak buat tajuk ni ? bagus sangatkah aku ? hebat sangatkah aku? atau lebat sangatkah aku ? kruhh kruhhh :p.. okay, actually, aku buat tajuk ni pon.. sebab ade orang yang suruh share.. macam mane aku buat part time :)

okayyy... let's start!

untuk pengetahuan korang semua... macam yang aku pernah cerite pada entry minggu lepas.. aku sememangnye.. suke buat bende yang mendatangkan duit.. sebut je 'duit' aku cepat cepat nak buat.. sebab? adakah sebab aku si mata duitan? bukan! semuanye sebab... AKU TAK DE DUIT LA ! ape lah :p huhu! *kelakar habis la tuh ida!* grrr!

aku start buat part time..waktu usia aku 19 ke 20 tahun ..camtu la....di sebabkan aku nak tolong mak aku menglakukan tudung-tudung die :) kihkih! tapi untung aku amek.. modal aku pulang balik kat mama :p pastu, bile dah banyak sikit duit, aku pergi la Jalan Tar beli selendang bagai untuk di jual la kononnye :) biler dah maju sikit.. aku beli brooch2, button bus yang kecik2 tuh.. and riben-riben comel untuk di jual pulak... herm... kira macam macam la aku penah buat... and duit untung semua tuh.. aku akan pakai biler aku nak pegi shopping ke.. makan lebih sikit kew... atau bayar duit buku yang Bapak Mahal dekat kolej tuh :)

okay ! dah cukup sampai situ jew :)

Study Vs PArt Time?

umur aku 21 tahun, baru aku jumpa Herbalife nii.... time tuh aku tengah study lagi.. jangan main weh... tengah critical zone woo time ni ....waktu tuh aku Sem 5.. tak ke giler orang semua tengah nak focus final... tapi aku ? chiillexx bebehh... 

Firstly, aku bukanlah seorang yang jenis mengadap buku.. then, rebus and minum rebusan air buku tuh :) aku akan bace biler aku rase ade mood nak bace jew :) but, when you start your learning, you have to focus on what you are doing :) seriously, kalau korang dok tenung buku sampai tembus, kalau tak faham tak gune jugak :) and aku semestinya banyak bertanya pada orang yang lebih pandai,sebab aku akan fed up bile bace tapi tak faham :p ... *maksudnye..aku mengelamun cinta ..hehehe*

orang yang berlagak pandai tergolong dalam orang yang rugi daripada orang yang bodoh tapi tidak malu untuk bertanye :)

macam mana nak grow kan bizness sedangkan aku masih seorang student ??

soalan apakah itu? kruih kruih! that's not a reason.. kalau korang student tak boleh buat part time :)  time aku baru baby baby lagi dalam herbalife, aku tak tau ape tuh shake, ape tu tea mix and ape tuh protein and sebagainye... sebab aku pergi STS pon aku sumpah blurrr itik -____-! tappi aku just dengar cakap coach :) which is my upline :)

'ida, first step kau kene perkenalkan diri kau as distributor herbalife' - nasihat upline :)

seminggu lepas tuh baru aku tukar kat FB ,tapi balik hostel terus share kat member..sampai muke diorang bosan :) kehkeh!

'nash, macam mane aku nak bagi kawan aku tau aku buat herbalife ni?? aku malu laa.. nak cakap pon tak pandai -___-'

first shake yang aku minum .. merupakan hadiah bezday aku dari kezen tersayang.. so. aku tau minum je.. tak tahu function die :)

'kau buat macam aku buat.. kau bawak tong besar ni masuk dalam kelas.. and then, bawak shake ni and shake die atas atas sikit bagi orang nampak, ingat , nak berjaya takleh malu :)'

next coming morning... yeay! bodoh bodoh ikot... and I DID...

and aku jadi lebih kreatif bila aku start koyak kertas kecik-kecik and spreadkan kat kawan kawan kelas seramai 132 tuh... aku tulis 'TURUN BERAT BADAN ANDA, TANYA SAYA BAGAIMANA :)' tapi .. semua gelakkan aku.. cakap aku buat iklan :( besfren aku sendiri pon pandang aku .. diorang cakap..

'ee... ang ni ntah ape ape jew ..'

but!!!

yang bestttnyeeee.... 3 hari lepas tuh... aku dapat sorang customer :DDDDD ...yeayyy!! alhamdulillah :) die tanye aku function of the product :) sumpah weh! aku tak tahu nak jawab time tuh! haha!. setiap ape die tanye.. aku balas 'kejap ye.. kite tanye coach kite'...mesej tak henti2..sampai stress upline aku :D


alhamdulillah.. after lost 6kgs in 6weeks.. ramai orang bertanye.. and aku share testimoni product :) dari sini biznes berkembang :) syukur ;') help more people to lost weight :)


Alhamdulillah.. berkat kesabaran... they are herbalife lover :) and two of them are my bizness partner now :) 2 lagi..supporter and peminum product :) nampak tak budak pakai tudung hitam yang kecikk sane tuh :) mak die pon minum herbalife.. lepas tengok muke aku makin glowing :D

'makcik bangge dengan awak... makin ramai bawak botol herbalife sekarang... ape yang buat makcik percaye dengan herbalife... adik makcik turun berat badan ..and tengok perubahan kat muka awak'

time ni rase nak nangis :') tq makcik kuih kuih :D

and bonus... penat penat study... sem 6 : aku and 3orang besfren dapat 4 flat :) alhamdulillah.. sorang 3.5... tetap syukur... !

time dapat result..
aku lompat-lompat and jerit 'GENG NUTRISI!!! BERJAYA!!!'

orang yang kutuk-kutuk aku sebab aku buat part time.. hanginnn jew :p sape suruh tak minum shake ;p



geng kami ade 5 orang... aku paksa semua pakai button... walaupon sebelum diorang consume product... as long as, orang tahu group kitorang 'GENG NUTRISI'


focus pada button...hehe!



dan dan dann!!! biler kitorang tade kelas.. kitorang serbu rumah orang :) waktu ni, mak atin tak tau pon kitorang buat herbalife.. tapi makcik belakang atin (makcik tudung hitam) sangat excited tunjuk (GOODDD) hehe! kitorang cakap nak tangkap gambar untuk majalah sekolah..tologn support kitorang :)

finally :)

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10



rejection is acceptance :)


seronok tak tengok kawan kawan bawak botol ni :D



lagii...



yeeaaayy!!!



classmate :)
barisan ni.... semua customer saye :) and 2 of them are my downline sekarang...yang kiri sekali customer VCO dulu..(ex-customer :p)



macam mana nak bagi tahu junior yang korang jadi personal wellness coach and macam mane nak tolong diorang earn extra income?

aku pergi jelajah semua kelas budak budak junior time diorang tade lecterur... and aku buat announcement...aku masuk kelas diorang sorang-sorang okayy... tebal gilerr muka time ni... sambil genggam botol shake :)

'adik-adik... sesiapa dekat sini, nak turunkan berat badan, naikkan berat and nak earn extra income chillexx chillex jew.. boleh contact akak' :)

usaha tanpa amal itu bodoh... amal tanpa ilmu itu buta...

kejayaan tidak akan datang bergolek ,sebab kejayaan itu tidak bulat :)

study smart ! work hard :) earn hard,harder and hardest :) kuing3! 

bye bye :)

1 comment:

fatin adawiah said...

im proud of u sis (: