Saturday 23 March 2013

Menara Hap Seng kau memang Samseng !

Assalamualaikum u olls...

Aku terasa yang blog aku ni dah terlalu tenggelam dek zaman :D busy bebenor la kebelakangan ni... entry kali ni macam best sikit *syok sendiri disitu* sebab .. aku nak bawak korang pegi ke suatu tempat yang best bagi sesiapa yang minat kumpulan K-Pop fuiyooo!! highlight uwww highlight....aaauuwww!!ladies! don't screaming babehhh don't screamingg!!! uolls nak tau dop?? oppss! anyways, lagu blog ni sangat la tak k-pop :p aku tak minat pon sebenarnye ;p


Next! 


Entry ni sepatutnye aku update daripada awal bulan lagi... tapi di sebabkan ketiadaan masa, hari ni  baru aku update :)

letss go starttt!!

Beberapa minggu yang lepas, aku and Aifa ronda-ronda KL..ni semua gara-gara kitorang minat dengan K-pop :) So, Aifa memang rajin kalau bab research research ni... Then, tetibe die ajak aku pergi kat Menara Hap Seng... aku ni nama je duduk KL.. tapi banyak gak tempat aku tak tau..

Hap Seng?? kalau orang yang pertama kali dengar, mungkin korang ingat tokong cina an?? an? an? sebab pe aku cakap camtu? sebab aku pon terpikir benda yang same :p

Tapi...aku ternyata silap *siap ternyata lagi* sebab Aifa cakap.. kat sanalah terletaknye Korea Plaza .. dengar je nama tuh.. aku terus jadi semangat giler... special tau tempat ni... nanti aku cite :D

Mungkin korang yang terbaca blog aku yang bosan ni.. and tertanye2 macam mana nak pergi sana erk?? meh sini aku cite... kitorang decide untuk naik tren je senang.. terhindar daripada kesesakan lalu lintas and 1 lagi sebab , sebab kitorang pon tade kereta :)

So...kitorang decide untuk jumpa kat Bandar Tasik Selatan(BTS) disebabkan Aifa dari seremban and aku dari Ampang... dari BTS kitorang turun dekat Bukit Nenas.. itu pon lepas tanya ada sorang akak ni.TQ kat akak LRT!!.. so, uolls, kalau tak tahu better korang tanye, sebab kalau tak tanye chances untuk korang sesat sangat tinggi ! :D


wajiblah di sorok gambar yang hodoh :D 

kalau korang gerak dari BTS, korang mestilah turun di Hang Tuah and tukar Monorail kat sana :) baru lah korang boleh sampai kat Bukit Nanas... muka super duper excited !


bile turun tren, kitorang sumpah tak tau mana nak cari Menara tuh.. aku and Aifa pening giler kepala cari menara tuh guna GPS... aleh aleh tak membantu pongg... sadis ! tapi kitorang jalan je.. kire ikut kate hati la kononye ..


tapi orang tua-tua kate ikut kate hati mati... so, aku tukar ikut kate signboard pulak.. tapi harammmm membantu! grrr! aleh-alehh... tanya orang... 

Aku : salam, pakcik.. tumpang tanye.. Menara Hap Seng dekat mane erk??

Akak : Alahai.. dekat je dik.. awak terusss je lepas tu ke kiri, terus jumpa !

kitorang pon bodoh-bodoh ikut jela cakap pakcik tu.. sampai la berpeluh-peluh! susah betul cari menalah tuh!jalan punya jalan sampailah kat satu bangunan.. aku rasa macam kenal je bangunan yang aku masuk tuh.. still kitorang tak confident tu menara Hap Seng.. tanye lagi sorang akak india yang kerja kat dalam menara tu..

Aku: salam kak, menara Hap Seng dekat mana ea?

Akak: erm.. menara tu kat Sungei Wang... *muka sumpah confident*

Aku : alaaa..... Sungei Wang pulakk.... aku pandang aifa..aifa pandang aku...

kitorang pon jalan terus dengan muka kecewa... tibe tibe!!!

Aifa: awakkk!!!! tu dieee!!!!

Aku: apaa die ??!!

Aifa: Korea Plaza!!!

Aku : yeayyyyy!! sengal la akak tadi tu.. rupe-rupenye die kerja kat menara hap seng la ! hahahah !


and thennn!!! seronokkkkk!!!!


bergambar dengan orang pure korea main pianoo!! syiokk!! and die sangat daebak!

kat sini, korang boleh tanya macam macam soalan pasal negara Korea.. and diorang layan korang baik sangat!



and yang paling best!!! korang boleh try hanbokkk!!! macam macam kaler!!! bestkan!! tayah pergi sane, dah macam ade kat korea dah :D






taraaaa!!!!!



peaceee!!!! anneyongg!!




we are soo excited uolss !!!



kat sini korang boleh dapat semua benda free.. duduk la bape jam pon.. diorang takkan halau... advantage :-

1) ada kelas belajar bahasa korea free selama 3bulan :)
2) belajar menari tarian kumpulan K-pop.
3) belajar masak masakan diorang!

so.. kalau korang freee datang la kat siniii :)  KOREA PLAZA :D


No comments: