Monday 20 May 2013

Manjakan wajah anda :)

Assalamuailaikum....

Setelah bertungkus-lumus bekerja pagi petang siang dan juga malam... akhirnya aku cuti jugak :D bunyi macam aku seorang yang pekerja yang kuat, benarkah? tapi hakikatnye  tidak :) disebabkan aku kerja shift yang ada pagi, petang, and malam menampakkan aku macam busy setiap masa :p

Jadi, bila cuti..aku suka rehatkan diri dirumah... tapi lain pulak dengan cuti kali ni...memandangkan pencuci muka aku dah habis, aku terpaksa akur untuk cari pencuci  muka yang baru... hari tu, tengah aku ber chit-chat dengan member sekerja aku dan bertukar pendapat tentang penjagaan muka, tetiba tercakap pasal product Clinique ... so, si kak Jamie ni sarankanlah aku gunakan product tuh...

Nak dijadikan cerita, aku google kat internet apa respon orang yang pakai product ni... aleh- aleh ramai jugak blogger yang pakai contohnya :- Fatin Liyana Asri and http://peliks.blogspot.com/ (Maria Elena) pon pakai jenama yang sama, memandangkan respon mereka sangat okay tentang product tuh.. So aku pon nak sebok la try :)

Kak jamie suggestkan pergi Clinique di Sogo, jumpa dengan consultant kat sane :)

Disebabkan kulit aku ni sensitif gyler nak mampoih dengan product yang ade banyak chemical, so aku ssangat selektif dalam memilih product :) *biaselah kulit budak manja* *ada tak rasa macam nak tangan-tangankan aku? * There are few factors yang membuatkan aku cam berminat nak try product ni :-




or kalau nak more information tentang product ni korang boleh la singgah dekat sini :) http://www.clinique.com.my :D


Owh ya, apa yang best lagi kalau guna product ni??? before guna, dia akan consult uolls what is the best for your skin and what is not :) what should you use first and what's then :) so... korang takdelah main redah je pakai..

Sesampai je aku kat sana, aku terus cakap dengan seorang gadis cina

aku : 'saya nak senior consultant ye, kawan saya cakap dia lembut-lembut sikit orangnye.. dia still kerja lagi ke kat sini?'
gadis cina : yup, dia ada,kejap saya panggil dia  ye :)

korang boleh request korang nak siapa yang consult korang, tu pon kalau korang kenal la :p macam aku, sebab kak jamie yang sarankan... 


diorang akan scan muka korang dengan benda alah ni, sebelum dia evaluate apa masalah korang :)


Lepas dapat khidmat consultant tuh, dia cakap kulit aku ada problems segini :-

abang clinique : kulit awak tak ada problem yang terlalu besar sangat, cuma yang tinggal kesan parut sedikit dan pores, a little bit dry and oily.... *wah kemain lagi tak besar...tapi sebut macam-macam problem* dan kulit awak growing better than before this... jerawat sebelum ni mesti tumbuh banyak dan halus-halus kan?

aku :anggok tanda setuju..

abang clinique : awak ada amalkan apa-apa supplement dalaman ?

aku : haaa...ada-ada... saya guna Herbalife... *okay, sempat promote* :)

abang clinique : no wonder kulit awak grow better disebabkan oleh supplement tuh :D

aku: *bangga sikit sebab pengguna herbalife tegar* 

Disebabkan aku ade masalah yang aku cerite tadi tuh, dia suggestkan aku guna product ni :-


cleanser, soap (anti-blemish),toner and anti-blemish solution .. 



tapi disebabkan aku risaukan kot-kot la tak sesuai, aku decide beli sabun buku tuh je dulu, kalo okay... aku grap yang lain...


size sebenar soap cleanser...


ni la bentuknya.. bagi sesiapa yang nak jimat.. bolehlah potong soap ni jadi kecik.. dan jangan biarkan dia kembang dek air...nanti kurang efektif... so...wait and see jelah perubahan kat muka aku! hohoho!
owh ye, soap ni korang boleh guna untuk badan jugak :) tapi tayah la guna setakat nak guna mandian biasa tuh... kopak duit kau nanti , aku taktau !


Bagaimana pulak dengan harga?

Harga dia okay la.. tak lah mahal melambung sangat sebab dia boleh tahan sampai 6 bulan bro! so, kau bahagi la harga 1 product tu dengan 6 bulan,..jadi bape belas ringgit je...lainla kalau ko makan sabun tu sambil guna :p

Penat-penat kerja, belilah something that's worth for yourself ye dokkk?? apo salohnyooo?? :D


tu la abang yang aku maksudkan tuh... kalau korang pergi, request abang ni, dia okay :) kalau nak test yang lain pon boleh... abang zizie name dia :)

okay bang sila bagi comission, saye promote siap ni! :D


itu saje dari aku :D selamat mencoba bagi siapa yang teringin ! bia kulit sensitif tapi jangan hati sensitif ! 

chau! :D

No comments: