Monday 15 July 2013

Enjoykan diri di hari Ke3 ! yeay!

Assalamualaikum ...

Hai you alls ! you alls ? jawab la ! *paksa? penampar?* ngeee! Nampaknya trip aku ke Korea hari tuh hampir lapuk... sebab tak berupdate di blog... tapi memandangkan member-member ramai yang nak tahu semua aktiviti aku waktu berada kat sini... Nah! aku update demi korang guys! baik tak aku ? :p *okay dah agak dah, silent mode* teeeeet!

So...hari ke 3 sudah rupanya... kami merancang untuk pergi ke Lotte World ...apakah itu?? Lotte World ni macam tempat permainan la... macam kat Genting Highlands tuh... macam tu jugak la Lotte World... tempat sebegini ada 2..


1 Lotte World and 1 lagi di Everland... Everland ni tempatnya extreme sikit.. urmm... sikit tak sikit jugak la... bagi yang penakut, tempat ni mungkin boleh menyebabkan korang meninggal :) Lotte World ni pulak.. more tu kanak - kanak..  kedengaran memang macam tak extreme.. ketahuilah korang yang permainan nya memang tak extreme pon...apasal?

Sebab aku ni penakut... huahuahua! Kesian si Aifa, sebabnya kami kalau boleh nak pergi kedua-dua tempat, tapi selepas mendapat khidmat nasihat daripada cousin aku si Lan, dan juga, memandangkan aku kalau pergi ke Everland memang sumpah aku takkan main apa-apa, and bajet yang tak berapa nak mencukupi... kami decided untuk pergi ke Lotte world sahaja :)


Harga tiket adalah seperti berikut... satu kepala dewasa 44,000 W  bersamaan dengan RM 132.. and rupa-rupanyaaa korang as foreigner sebenarnya boleh dapat murah lagi... tapi korang kena pergi ke ada 1 tempat tuh.. area situ jugak Tourist Guide.. dia akan bagi 1 kad yang membolehkan korang dapat diskaun... kami baru tahu time dah balik!!! tapi takpa.. still enjoy :D






Antara snap yang sempat aku ambik...andddd yet ! Korang nak tau tak permainan ape je yang aku naik, gara-gara aku seorang yang penakut main benda-benda extreme?? taaraaaa!!!


haaa... tu diaaa... aku main kuda je :D heheh ! Ni pun dah rasa syok habis da... haha!




Aku naik monorail je... monorail dia akan pusing satu Lotte World ni..... 


ciri - ciri  orang yang tak ada LIFE... 

Antara permainan yang aku main selain daripada kuda tadi :)


Rumah Hantuuu~~~~



ha... manusia yang tak da LIFE macam aku ni... kalau rasa korang tak best jadi manusia ... boleh la korang datang ke Korea, dan bertukar menjadi dugong .. dugong yang mintak penampar :p


nampak tak betapa tingginya this lady? tapi sayang dia buat Korean style *peace* tuh tak berapa cute :p aku pon sama je !



Cuba korang bayangkan aku naik mende alah ni pon... aku dah menjerit sakan? sambil peluk si Aifa kuat -kuat... huahua!

So... yang tadi semua bahagian InDoor... tengok bahagian Out Door pulak :)





Permainan kat bahagian luar ni macam biasalah, mesti lah extreme... dan paling tak boleh nak blah.. si Aifa cabar diri dengannn.....


naik benda alah ni ! tengok benda alah ni pusing... mau korang terbalik okayyyy!!!! Aifa cakap melayang badan :p

Hanggang River 

 Dalam pukul 4 petang.. kitorang dah gerak dari Lotte World tuh pergi ke  Hanggang River pulak... apa yang best kat sini?? kat Hanggang ni  korang boleh la naik basikal.... baru la rasa macam Korea - korea sikit... bagi siapa yang jakun :p *whatever* memang aku jakun :p

boleh dikatakan kitorang sesat jugak time nak tukar subway.... Alhamdulillah, jumpa ngat sorang mamat handsome... dia la yang tunjuk arah and siap bawak kitorang berdiri betul-betul kat  depan subway tuh, dah la jauh... tq abang ! woooooo.. abanggg woOooooO~~~ time berjalan tuh sempat la berborak.. rupa-rupanya dia asal dari Indonesia.. tapi tinggal kat Seoul dah 5 tahun, study kat sana :) muka pon dah macam orang Korea :)


Taraaa!!! kalau korang on the way nak ke Hanggang River .. korang akan terjumpa MBC ... MBC ni adalah salah satu stesen TV yang famous kat sana.. kalau korang hebat, korang boleh la masuk kat dalam bangunan tuh... ramai artis K-POP tuuuuu... aku tinjau- tinjau jugak... tapi tak da artis pon.. so hampa -____-'!

yang paling takleh blah, aku siap pergi kat guard tanya ... got artist inside ?? guard : herm?? herm?? *geleng-geleng kepala... rupanya dia tak faham apa aku cakap*-_____-! secondly hampaaa !


Jam time ni menunjukkan pukul 6 lebih petang kalau tak silap... orang korea ni diorang suka beriadah... then, berdating... so.. kalau tempat tempat macam ni... memang dipenuhi dengan orang la... siap ada yang menyanyi lagi kat sini... bawak keyboard, gitar sume... :) memang best ! kitorang habiskan masa kat sini sampai malam....and jalan dari hujung ke hujung sungai... 

                         

Kat sini jugak ada Cruise... sesiapa yang budget besar.. boleh la makan kat sini... tempat ni sangat romantik!

dari petang sampai la ke malam....sebenarnya Si Aifa ni nakkk sangat naik basikal... tapi berjam-jam kitorang kat sana.. tak jumpa pon basikal ! tapi tengok ramai sangat yang naik... so, we thought that they ride their bicycles from their home...
So, kitorang pon macam okay... takpe la... dah lewat... decided nak balik....
Nak di jadikan cerita... time on the way nak balik tuh... kitorang nampak berlonggok basikal!!!!
yeayyyyy!!! Jumpa ponnnn !!!! terus tak fikir panjanggg...  sewa laaa !! apa lagiii :D




Macam macam jenis basikal korang boleh sewa.. ada yang kecik and besar...ada yang single ada yang couple.. means duduk depan and belakang... macam kitorang punya ni la :) 1 jam 3,000 W  bersamaan dengan rm 9 :)



Tenang sangat time ni... sebab boleh bawak basikal.. dengan cuaca sejuk lagiii :D


kat tengah tengah river ni ada wayang terapung... ramai betul orang kat sini :)
and one more thing.. orang korea ni suka sumbut birthday member-member kat kawasan macam ni :) sweet kan :D




 So... bawak lah basikal dari hujung ke hujung river....!!! best sangattt!!! rinduuuu tempat niii :D
 So itu sahaja daripada saye ... Selamat Berbuka Puasa ! Mari solat Asar :D
Anneyong :D
















No comments: