Wednesday 17 July 2013

Iftar bersama girlsfrend selagi masih ada peluang !

Assalamualaikum .....

Dah nak masuk 8 hari kite berpuasa kan ? Alhamdulillah Ya Allah ! Syukur sebab dapat buat amalan and topup mana yang ghompong.. ghompong dek kerana dosa-dosa yang lepas :) Syukur pada Allah sebab Dia panjangkan umur kita :) Syukur sebab kita dapat menambah baik  puasa kali ini berbanding yang lepas-lepas :) semuanya syukur :) *sebut sekarang Aku Bersyukur Ya Allah* sebut ! Okay, so korang anak-anak mak ayah korang yang baguih,bukan anak aku :p* okay, aku dah melalut....!

So, nak dijadikan cerita... semalam aku berIftar dengan sahabat baik aku :) Alhamdulillah, syukur lagi sekali... sebenarnya kitorang dah lame nak gathering balik.. tapi cam takda masa je.. aku pernah cakap sebelum ni lah, aku kan TAK DA LIFE yang cam banyak gyler masa untuk lepak lepak ni... baik aku pergi kerja :D *cehhh cite nak uppp jeee BoooOOoo*

So plan punya plan... semalam. memandangkan masing-masing ada yang cuti.. ada yang kerja half day. dan ade jugak yang kerja pagi..So, kitorang berbuka kat rumah sewa Atin, aku and Bella dari Ampang turun Kajang..and Dayah and Rayna pun turun Kajang jugak :)

Aku rasa cam super duper excited time tu! sebab dah lame tak keluar 5 orang macam zaman kolej dulu (Alah kau ni SQ cakap macam dah 10 taun tak jumpa!) arrrgghhh! kau tak faham perasaan aku, baik kau diam :p

Aku jenis sayang kawan. tapi aku bukan jenis selalu contact ke ape kew... sebab aku tak banyak masa untuk itu , maaf guys, aku jenis ingat lam hati :)*bukan memori guna otak ke?whatt theee ?!* but uolls know me better right ? dan aku jugak suka buat kawan-kawan aku rasa annoyed dengan aku.. sampai diorang rasa nak lempang aku sampai lebam :D ape bolehhh buattt :p thats me :)

And time ni semua menunjukkan kehebatan memasak masing-masing.. tapi aku yang tak hebat langsung ni.. terpaksa la puji diri sendiri .. sebab nak naikkan self - confidence *walaupon aku tahu ini bukan caranya*

Masing-masing diberikan tugas oleh Cik Bella Belo kita... dia suruh aku buat Popia Goreng dengan kuih gula melaka ! tapi aku sengal tahap gaban.. serious aku ingat kuih gula melaka kena goreng.. sekali kenaaa la PENGGGGG dengan bela..  'bila masa kuih tu kena gorennngggggggg!!! *kemain panjang qalqlah dia*. kuih tu kena rebus laaaa gilerrrrr ' haha! ( mane la aku tau .. wek :p)

So ni first time la aku buat kuih melaka... tapi korang jangan terkejut tengok hasil dia..aku malas la nak cakap superb kan... so, tengok la sendiriii....jengjengjenggggg!!! ngeh ngeh ngeh!

KUIH GULA MELAKA RAHSIA ANGGUN

haaaa... havouge tak nama kuih melaka ni ??? rasa macam nak baling seketul seketul kuih ni kat muka aku :p


Walaupun serpih kelapa terkeluar-keluar dan hanya beralaskan surat khabar semata, tapi rasanya wallll laaaaahhh ...ermmm.. malas aku nak cakap la :p cuma , aku rasa aku boleh meniaga kuih gula melaka lepas ni! hahah!

P/S  resepi : Tepung pulut,pewarna hijau,(kalau nak warna kuih tu lain, korang boleh la guna pewarna kuning,merah, hitam (letak sos tiram) huahua!)aku rasa macam kembang pulak tekak kalau guna warna lain :p, kelapa,dan gula melaka ITU SAHAJA! mudah kan :D

Next masakan Popia Goreng Biarlah Rahsia!

Tapayah nak rahsia sangat ... semua pompuan tahu buat okay.. aku je baru tau! 

Dulu time aku kecik-kecik aku selalu tengok makngah aku buat Popia goreng... aku pernah jugak tengok, TAPI tolong tengok...hehe! Skang kena buat sendiri.. rasakan kau !
tapi hati-hati sikit bila tengok hasil die.....


haaa amacam ?? tahan sikit air liur ko wehhh... dan Istighfar bebanyak bila tengok popia ni :p 

P/S resipi : kulit popia, sengkuang, carrot, taugeh... 
Senang kan ?! aku selalunya beli je... tau tau dah kenyang :D sekali buat sendiri, rasa macam best pulak.. so, mula la rasa macam hari hari nak makan popia ! hewhew!
aku buat 2 benda ni pon rayna tolong :D tqqq kawan :D sempatla ngusik ngusik dia... ingat kenangan dulu... aicewahhh!

Next Ayam Goreng Berapi 

Sebab aku bagi nama ayam goreng ni, time Bella and atin masak, dapur gas tu api diaaa.. alaaahai,, hidup segan mati lagi bagus :D bella siap boleh makan jemaah lagii ngan kitorang kat ruang tamu *satu pinggan kecik tapi ade 5 tangan* hehe!

Walaupun api pelan.. kau tengok ni !


punya la sedap.. samapi nasi-nasi terjatuh- jatuh kat ayam :p
*sebutir nasi tu untuk siapaa.sebutir nasi ibarat setitik peluh petani* masih ingat akan iklan itu? !

Menu special by Bella... Ikan Sweet Sour Semakin Ditelan Semakin Manis...

okay... yang ni sedap gyler okayy!
memang aku nak cakap Bela power.. kalah Power Rangers!
Sebab dia pandai masak :D


P/S resipi : Tak berapa pasti :D hewhewhew :D aku lupa :p

Time aku tanya siapa pandai masak ikan sweet sour.. kau kemain angkat tangan kan?! kalau sebelah je aku boleh maaf kan, tapi dua-dua belah tangan + dengan kaki-kaki sekali.. ! rupanya kau tak reti buat... so, nyah kau dari sini !



Akhir sekali, bella masakkan sayur :) yang ni ponnn sedap.. sampai bungkus bawak balik :D hehe! Tq Bella :D


buah rambutan dari dusun Dayahhh Rghombauuuu :D nyuummmyyy !


Atin kalau la.... hang boleh duduk static macam kita... alangkah bagusnya :p 


Wajiblah tangkap gambar sebelum menjamu selera :) kenangan.. FYI rayna means yang kecik sekali kat belakang tuh akan menamatkan zaman bujangnye tahun ni... :) Tahniah Raynaaa :) who'll be next :D kenyit mata sikittt :D

Owh ye ! this year genap kitorang 4 tahun berkawan.. so, aku sponsor cakeeee! sweet tak.. :D
muntah sekarang ;p


  Paling tak boleh blah aku siap masuk dapur dia lagi, nak pastikan abang misai kucing ni tulis cantik cantik.. mesti dia rimas giler.. haha~ tapi dia tak ikut apa yang aku tulis.. nama atin aku letak Tintin, and Rayna aku letak Nekna... tapi dia letak nama Tin (atin) and Nek (Rayna) boleh tahan jugakkk bro ni ! Dia ngat aku kawan dengan tin kosong ke ? .... grr!

So aku cakap 'saye nak buat boleh..nak tambah?'
'Boleh-bolehhh'


haaaa tu diaaa... da macam jari langsuir jeeee... Sila focus pada nama Tintin dan Nekna :p






To my friends : Thanks alot  for the friendship.. walaupun kite semua pernah lalui detik detik yang sedih waktu student dulu..tapi Alhamdulillah kite dapat baik balik :)

Jernihkan ape yang pernah keruh... this time I really miss our best moment before :) and maybe you felt that I'm over excited ! yes ! I am :)  cause this is the day, that Im really really waiting for :) Maybe Allah bagi kite masalah lalu untuk kite kenal diri sahabat-sahabat kite ni dengan lebih dalam :)

Mungkin antara kita pernah ada rasa cam tak best or tak puas hati.. Maybe kite jenis gelak terbahak bahak... but uolls accept me as I'm...kita banyak buat silap, biasalah kita semua manusia kan?? Jom kite padam balik semua tu...Im trying my best to be a better person and friend for uolls InsyaAllah..

We shared our problems.. each others problems... we sat, and cried on each other's shoulders... we cried because one of us failed in their exams..we're doing so many things together.. Still remember ??

I'm crying *cengeng* when typing this message..it comes from depth of my heart :) So ta boleh blah gylerrr...

The true friend isn't about being inseparable , it's being separated and nothing changes....When it hurts to look back, and I'm to look ahead, I can look beside me and my best friend will be there :) uolls lah!

A friend is one that knows you as you are, Understands where you have been, Accepts what you have become, and still, Gently allows you to Grow.  - William Shakespeare



No comments: