Thursday 6 June 2013

Dari Dia kita datang, dan kepada Dia juga kita kembali..

Assalamualaikum...

Takdir Allah s.w.t siapa yang tahu... dari soal jodoh, pertemuan, perpisahan semuanya rancangan Allah...Begitu jugaklah hidup dan mati kita... tanggal 3.6.13 perginya seorang atok tersayang aku iaitu Hj.Zainal Abidin B. Safarwan... dialah satu-satunya atuk yang tinggal selepas perginya atuk sebelah ayah aku .. :'( moga-moga kalian yang sedang membaca blog ni, tolong sedekahkan Al-Fatihah untuk kedua-dua arwah...

Dulu lepas SPM ,time tu aku keliru nak amek course ape lepas SPM..sebab cita cita aku daripada kecik memang nak sangat-sangat jadi Psychiatrist tapi mama,baba,arwah atok semua tak bagi.. so aku macam stress sangat-sangat! Tapi suatu hari tuh, atok datang and duduk makan ngan aku kat meja makan... so cite- cite la... tetibe atok cakap

atuk : Atuk nak ida jadi nurse, senang kerja,nanti bile atuk,opah mama baba awak sakit, awak boleh jaga ... 
aku : aku tenung je muka atuk..
atuk : awak ramah, pandai buat lawak.... sabar ...atuk suka awak jadi nurse... *atuk gosok kepala aku*so
aku : * diam je tak cakap ape2* walaupun time tuh aku cam nak jerit tanakkkk!!!!!

Tapi bila di kenang macam macam atuk cakap... sedih sangat... alhamdulillah.. atuk sempat tengok aku jadi seorang nurse.. grad... semua atuk sempat tengok,and sekarang aku bersyukur sangat-sangat sebab aku ikut kate kate mereka...  :)

TQ ALLAH :)

Tapi bile dah kerja.. bz, kadang kadang tak sempat nak jenguk atuk... :'( atuk pernah cakap dulu dia sunyi... mungkin bile da kerja aku lupa apa yang dah pernah dia luahkan... :'( bersalahnya aku rase... tapi aku redha... 

Banyak kenangan kita bersama, kita duduk kat hospital.. ida bawak atuk jalan-jalan depan rumahh..atuk tak suka pakai kerusi roda, sebab dia cakap nampak macam sakit sangat ,huhu!  apa-apa pun... ida doa'kan atuk di tempatkan dalam golongan orang orang yang beriman...



hari raya tahun lepas rupa-rupanya adalah hari terkhir ida ngan atuk :'(


ida sempat suap atuk makan nasik.. sambil kite buat peaceeee :')



artikel dalam Berita Harian hari ini... 6.6.13... 

Ya Allah.. Kau ampunilah segala dosa arwah.. Kau tempatkanlah beliau dalam kalangan-kalangan orang yang berimann... Kau lapangkanlah kuburnya... Syukur arwah pergi dengan tenang...

Terima Kasih atas segala pengorbananmu atuk :') 

Al-Fatihah 

No comments: