Friday 14 December 2012

nurses just like a celebrity ??!

assalamualaikum and bismillah...

hye beb! wahaha! bertemu kita kembali... wakaka! lepas aku mengedit ngedit gambar petang tadi... aku terasa nak update blog... tak tau apesaal... lepas tuh.. time aku edit tuh.. aku gelak sorang sorang macam orang hilang arah !..and aku sendiri pon tak tahu ape yang kelakar sangat dengan gambar gambar tersebut...

arrrggghhhh!!!!!! *sambil tarik tarik rambut ke atas *

 persyaitonkan semua tuh ! let's focus dengan apa yang aku nak ceritakan perihal yang seterusnya :)

okay guys... ini benda serious.. sumpah seriously??! serious sumpah seranah ??! argh!!! whatsoevaa darling~

perihal tajuk aku pada kali ini ... herm... 'A nurse is just like a celebrity??' huh?? kenapa ?? kenap??? kenab??

jom... aku story... so.. those yang nurses tapi terbaca blog aku ni... adakah korang akan rasa benda yang same..or tak pon korang tak pernah terfikir pon apa yang aku fikirkan sekarang :) atau yang lagi najis.. korang memang tak nak fikir pasal ape yang korang kerjakan ... (kalau ada yang macam ni.. sila masukkan diri ke dalam loji Inda Water) ~

banyak sangat aku membebel.. kali ni betul betul aku akan start :) manusia ni ibarat pelakon kan kat atas dunia ni... like u olls.. iolls pon sama... then, aku ada satu sikap pemalu sebenarnya.. yang orang biasa biasa dengan aku tak perasan... tapi bagi yang betul betul rapat.. diorang tahu :) tak caye tanye atin and bella :D

so.. aku ada dua character yang orang obviously boleh nampak...

1)  menjadi seorang mak joyah yang tidak akan berhenti bercakap...
2) menjadi seperti katak di bawah tempurung.. yang apabila  di korek tempurung itu lalu rosaklah susu sebelanga ??? apakah yang dimaksudkan dengan benda ni ??!

maksud no.2 : aku akan menjadi seorang yang pendiam sependiam pendiamnya..bila aku terasa kekok dengan orang yang aku tak selesa... huhhh... over :p

next!

Benda ni terjadi bila aku bekerja sahaja... aku terasa seperti seorang yang perlu ada 2 personaliti yang berbeza.... satu bila aku kat depan patient and satu lagi kat depan kawan kawan....

uolls nak tau tak kenapa?? aku terpaksa bersikap professional kat depan patient... and paling serabut sekali bila aku nak up kat drip and then semua relative berpusu-pusu nak tengok setiap pergerakan aku.. seperti aku akan memasukkan dadah kedalam botol drip tuh... so.. disebabkan aku ni pemalu... kadang kadang... aku masuk bilik patient muka warna coklat... tapi bila aku keluar bilik patient ... aku akan betukar!!!! kulit muka menjadi warna merah.. sebab aku *blushing*.... 

tak ke macam celebrity tuh ??? ha.. cakap pasal drip korang tau tak ape  benda alah tuh??? drip tu...alaaa.... alaaaa... bahasa kampung panggil "masukkan air dalam saluran darah'..

semua perkara diatas adalah sikap dihadapan patient.... tapi bila aku bersama kawan kawan... lain pulak cerita dia..... 


jengg.. jengg jengggggg!!!













taraaaa!!!!!!!




aku lagak seperti orang besar,.... paling tak boleh blah.. member yang lain di belakang !



lagak seperti orang naik roler coaster ... ! dan muka aku seperti menahan cirit !



ni semua gara gara... aku mimpi... aku mimpi buat macam ni kat tempat kerja... then , untuk merialisasikan mimpi tersebut.. kitorang buat macam ni ! :D


lagi...


dan lagi....


inilah akuu!!!! :D



bila dihadapan patient kami adalah NURSE... tapi bila kat belakang patient... kami adalh sarcasss!!!! tengok.. aku duduk dengan badot badot sunti :D ...

dan ahli magic kat belakang tuh... kat anak panah tuh...

tok misaiii~~~~

k bye! aku dah lambat.. nak g keje !




No comments: