Wednesday 12 December 2012

People need support not condemn

assalamualaikum and bismillah...

hampir dua minggu lamanya aku membiarkan blog aku berabuk begitu sahaja ;p what a busy day :( herm... apa yang aku nak sampai kan dalam blog kali ni adalah seperti tajuk di atas ... herm... bosan betul gaya penyampaian aku kali ni ... ayat semua macam ayat  A.Samad Said.... adakah aku cucunda nya ??

lupakan angan angan kau syahida ! 

next !

so... sekarang ... aku nak cerita pasal kawan aku....dia berazam nak turun berat badan....sebagai kawan..aku semestinya aku ingat member aku ni mempunyai angan angan seperti minah jenin ... opps ! sorry member, kalau kau terbaca blog aku ni :p

first-first peristiwa dia bermula macam ni.... jeng jeng jengg....

member : akak2.. owang ada benda nak bagi tahu akak...

aku (muka terpinga-pinga) : haaa? apa dia ?? bagitau cepat.. akak tengah busy ni..

member : owang nak turunkan berat badan owang.. sebab owang rasa owang punya jari ni macam asyik sejuk je...maybe blood circulation owang dah tak bagus....

aku suruh dia pergi check spO2 mana lah tau.. kot-kot.. aku cakap dengan hantu :p

aku : seriously???hahah! (aku saja gelak bagi dia panas :D ) tu bukan gelak nak sindir... tapi nak test.. budak ni betul betul or main main...

member : eee... akak jangan la main main... owang betul betul nak turunkan berat ni :(

aku : (3 saat aku amek masa untuk berfikir sebelum bersetuju) maybe sebab aku personal wellness coach.. tu sebab member ni nak bagi tau aku...lalu, aku pon bersetuju :)

member : okay... sekarang akak ajar la owang macam mana cara nak makan :) sambil senyum2 kambing...

aku : aku ajar la dari A - Z ... tapi.. yang Z tu semestinya ingatkan dia supaya amek nutrisi :) HERBALIFE yey!! :)

so.. start dari tu .. aku ajak dia ikut aku pergi gym :) sebab aku dapat invitation free :) VIP kau jahhhhh~~~
woohooo~~~


Ni la rupa gym yang aku bawak member aku ni .. nama gym ni celebrity fitness :)



erni mendapat layanan VIP.. di sebabkan kitorang asyik gelak je kerja.. sampai budak ni pon gelak gelak dengan kitorang :D

so... adik tu tengah explain kat erni.. pasal kesihatan :)



masa untuk timbang betapa gagah nya si erni ni :D kalau tangan aku tak kelam kabut..
mesti gambar adegan ni lebih cantik.. siot betul :(



erni naik moto boat :p
salah.. mesin ni dia boleh timbang lemak kat sluruh anggota badan.. tangan, kaki, pinggul :)



ni lah hasilnya.. result timbang timbang tadi.. perlu di rahsiakan untuk menjaga publisiti :D



di sebab kan gym ni sediakan gym dan tempat simpan barang.. dapat free towel :) tu sebab muka super excited ni terkeluar ;) macam nak tahan kentut :p



kitorang sangat lapar... erni tanya aku : 'owang boleh makan ape kak?? aku cakap boleh makan benda benda macam ni je :) banyak sayur :D



dah penat penat kitorang bergymba ... masa untuk pulanggg .... 


dia selalu cakap.. owang selalu kutuk dia bila dia cakap die nak kurus...so.. apa yang dia buat semua tak jadi... so.. guys.. kalau korang ada member yang macam ni.. jangan downkan diorang.. give them support.. baru diorang semangat... then,things will work :)


guys.. doakan member aku dapat kesihatan yang diinginkan... kita tengok nanti perubahan beliauuu :D

tunggguuuu ~~~


YOU WANNA LOST WEIGHT ??? LOOK GOOD?? ASK ME HOW :D
syahida 0196724274 :)

1 comment:

Unknown said...

Pasti boleh..semangat kne kental sekental jiwa kita k....