Monday 31 December 2012

stop eating! lai lai read this !

Bismillah and assalamualaikum....


hati-hati entri ini penuh dengan tulisan :D


hai... bertemu kita lagi di arena blog booster :) hari ini adalah hari yang sangat lapar.. rasa macam starving tinggal di Malaysia ni... acah-acah dulu aku lahir kat New Delhi :p kikiki! (habis kelakar la tuh??!) so.. aku pon membelek la makanan apa yang ada... tapi bila di pikir pikir.. awat la aku ni siput sangat... SHAKE kan ada :D jadi.. tidak semena-mena aku dah gantikan dinner aku dengan shake.. walaupun sebelum ni memang aku buat sedemikian... tapi hari ni rasa macam special sikit ! ntah ite pon tak tau nape ;p tepuk dada tanya selera =)

move!

APA ITU SHAKE??

shake tu ape? apekah shake? shake itu apakah?? ade 4 soalan! tapi aku akan jawab satu je ... memandangkan semua soalan itu memberikan maksud yang similar =)

shake tu adalah makanan gantian yang penuh dengan nutrition.. ade 7 kaler sayur-sayuran + ada campur dengan soya + fructose + macam macam!! banyak sangat nutrisi dalam shake ni + minum shake ni je kenyang dia ibarat macam kita makan banyakkkk sgt dalam satu pinggan... sebab itu kite sayang shake !!! (dah??fullstop!)

mesti korang nak cakap (e'eleeehhh... promote lettewww) tak malu lettteeeww =p okay fine ! aku bukan promote .. aku just share okay.. nak baca jom! tak nak baca?? tape =) pegi buang ipad :D

now, jangan nak compare shake aku dengan product lain.. aku tak tahu! yang aku tau, shake herbalife ade kat 83 negara dah! ehehe! dalam islam.. kalau kita tak share benda baik.. nanti berdosa pulak kan? so.. jangan lari lagik! duduk dan teruskan membaca ! :D

ape makanan aku setiap pagi??

makanan gantian setiap pagi adalah seperti berikut =

1) shake (strawberry/cappucino/tropical fruits/vanilla/chocolate) favorite ever after is strawberry,cappucino and tropical fruits... yang lain tak minat sangat ! hoho!

2) omega 3 -omega 3 ni baik untuk kecergasan otak dan juga energy... omega 3 ni jugak bantu untuk bakar lemak kat saluran darah especially kat jantung :) so power rangers tak omega yang aku makan ni??

3 ) tea mix!.. selalu aku amek tea ni...1 cawan.. sebab nak cepat g kerja kan...then, kalau lepas makan makanan berat.. aku akan amek tea jugak! sebab nak buang toksin2 yang mungkin tersekat, tersumbat dan tersesat dalam badan ni !

ade setengah orang tegur aku begini :


'eeeeuuu!!! bukan awak dah kurus ke ?! kenapa nak amek herbalife segala lagi?!muka tak okay guna lah pencuci muka' 
'aku tayah makan product kurus pon boleh kurus tauuu'

laaa... for your information... minum herbalife bukan sebab nak kurus je... herbalife bukannye ubat kurus, bukan jamu Mak Dara, dan bukan juga dadah yang berbentuk seperti ice, ganja atau heroin...dan jauh sekali daripda campuran lemak khinzir, lemak kambing,ayam, ikan dan sebagainya...

herbalife is nutrition u know.. nutrition.. alaaa.. yang korang makan sayur tu.. bajet bajet setiap bagi makan salad la pelbagai.. haaa.. yang tu la shake ! kalau uolls nak tau (lontarkan suara sperti mak joyah)! so.. turun berat badan tu bonus .. reti??  sebab korang makan benda elok.. so.. hasil die pon akan jadi elok :)


ternyata lubang hidungmu tetap menjadi pujaan hatikuu~
aku tak jumpa gambar aku bila jerawat bertubi tubi keluar kalah peluru berpandu... so sad ='(


wuiyooo duduk blajar sebelah budak pandai dalam kelas.. rasa semangat berzaman-zaman ! owh... ni tangkap gambar dalam posisi yang jauh.. kalau dekat.. kau rase kan kemerahan pipi syahida :D

but noww!! after consume shake :)


gambar yang tidak di edit... kire ni okay la.. boleh tengok kulit dalam jrak yang dekat.. walaupun muka mem'bajet' disitu =) seyes aku taleh pakai make up especially blusher, nanti pipi aku naik rashes.. so, time ni aku just pakai lip bum and eye liner sahaja... 'tu pon still x secantik korang weh, aku tau :')'


why you so bigggg syahida !!!aku tahan nafas kot nak masuk lorong tu.. sebab tak muat...
muka bulat seperti pinggan, pinggul besar seperti aaishh aku tak tau nak bandingkn dengan apa!


the latest of me !  aku perlu turunkan berat lagi sampai 45 kg okay! chaiyookk chaiyokkk! :D
so biler da turun beart badan disunatkan tangkap gambar dekat tempat blink blink supaya tampak lebih menyerlah :D

so.. okaykan a simple shake could change you to have a better life ? :) improve your skin problems plus your health?


diwajibkan ambil semua product baru korang dapat rasa betapa heaven nye HERBALIFE NI!!! ade lagi.. tapi tak muat meja nak letak semua product =)


shake and take !!! dalam bahasa ibunda : goncang dan ambil :D senang.. tak sampai 5 minit buat dinner and sarapan.. itu pun masih malas ?



omega 3 ni sentiasa ada kat dalam handbag aku...lepas makan makanan berat.. terus aku ngaapp benda ni =)  ni la aku cakap feveret aku tuh =)

and part paling best aku adalah... apa yang aku makan sama dengan MESSII wehh MESSIII!! bukan MESSYYYY bersepa tuhh!! :D '

alaaa.... uollsss ni messi yang pemain bola tuh.. 
so, kiranya aku ni sikit lagi jela akan jadi pemain bola sepak perempuan! wakak!


ni muka messi sebelum herbalife.. hodohkan??

dan..
ini pulaa...



hai! saye Messii.... muka saye glowing lepas minum shake strawberry :D 
betul! saye messi... tengok jersey saye ,kalau tak caye :p





end up!!!! messii berubahhh!!!










terimalaahhh messii in the houssseeee!!!tara!!!


















wahhh!!!! messiii lona mayaaaa!!! oh! no man.. not Lona Maya.. it Messiii okayy Messii!!! Messi boleh berubah wajah.. dan boleh menukar suaranya ! (ewahhh~) ini bukan cerita hantu .. ini cerita betol ;p

aku sangat kagummm!


setakat ni sahaja untuk berover acting and over excited :)

= ni ayat paling biasa aku kena tegur.. bile orang tengok muka aku =

'ee.. muka kau ni macam tanah bumi terhakis' time ni aku sem 2

'issshh3 adikk.. muka awak ni teruk sangat! dah macam orang kena sopak' time ni aku form 4

'eh! tak sakit ke muka ade ketul-ketul??'


so marilah kita sama-sama kurangkan jerawat ,improvekan confident manusia sejagat! :D

maa'ssalaaamah 
waa
ilaliqa'  :D


contact aku kalau nak tanya lebih lanjut :)
syahida 0196724274

























No comments: