Sunday 19 August 2012

C.I.N.T.A

assalamualaikum dan bismillah :)

tajuk di atas mengingatkan aku dengan lagu C.I.N.T.A yang dinyanyikan oleh kumpulan XPDC erk?? betol ke woi! ko main hentam je kan ida :p haha! kenapa aku buat title untuk hari ni,sempena hari raya yang mulia ni ?? kahkah! aku pon tak berapa pasti kenapa dan mengapa :)

apakah itu cinta ??

cinta itu sangat subjektif...cinta sangat susah untuk di tafsirkan melalui kata-kata...cinta juga adalah something yang tak boleh nak berlakon lakon :p what the stiuuupiiiddd ni ?! sebab cinta ni datangnya dari hati,sometimes.. tak yah nak sebuk sebuk cakap.. tapi...aaiiishhh! ntah lah ! tapi cinta itu adalah cinta :)

bak kate kawan-kawan aku... diorang suke gelarkan aku Dr.cinta.. menyampah aku :p bunyi macam aku ni si pecinta sakan :) kahkah ! memang tak lah kan..

cinta ni bukanlah bermaksud cinta diantara lelaki dan perempuan jew :) tapi macam macam lagi :)

cinta kepada Allah ?

Allah sangat sayangkan hamba-hambanya :)  tapi kita?? tepuk dada tanyalah iman :) kalau kita sayang pada Allah s.w.t atau kita cinta pada Allah s.w.t ... pasti kita dapat lihat daripada perlakuannya ... kurang percakapannya ... tapi retak kakinya rapi  ke masjid or tempat kebaikan :) setiap amalan yang dilakukan bukanlah untuk menunjuk nunjuk.. tetapi semuanya adalah untuk mendapatkan keredhaan daripadaNya :)

cinta kepada Rasulullah :) ?

apakah kita dah cukup perasaan ini ?? aku juga sama macam korang semua... iman naik turun naik turun... macam naik escalator :) Rasulullah s.w.a... sangat cinta dan sayangkan umatnya :)

sampaikan sebelum baginda meningal ... baginda sempat menyebut...

'ummati, ummati.. ummatii ...'

tapi bagaimana pula dengan umat  baginda hari ini ?? :'( khilaf diri ni masih banyak :'( so... kalau kita cinta pada baginda .. maka..

ucapkanlah 'ashhaduallaaa ilahailallah, waashaduaannamuhammadar rasulullah :)'...

cinta pada seseorang ?

erm...yang ni yang malu ni nak cerite :p kihkih! gedix lebih :p secara jujurnya.. aku dah pon berkawan dengan seseorang :p dengan siapa?? biarlah dirahsiakan :p hehe! (yang ni untuk sesiapa yang tak tahu la :P yang dah tahu tuh... bialah :p) kitorang pon manusia biasa :) dan kitorang decide untuk biasa biasa jew... jangan terlalu obvious dengan relation yang illegal ni :) senyap senyap lebih baik kan :) cooll je :)  berapa banyak sayang, cinta dan rindu aku untuk si dia ...biarlah aku je yang tahu :)

'kerana cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan' - ayat yang dipetik dari Oki Sentiana :)

jom layan video ni :) moga dapat memberi pengajaran kepada diri kita :D



perubahan tidak susah, yang susah adalah pemikiran yang sentiasa negatif menghantui diri :)
stay positif :D


peace yo!

No comments: